Ambercon

Kan der være følelser i beton?

 

 

Casen kort fortalt

Man kan let forfalde til et drengerøvsunivers med pauker og store maskiner, når man skal lave en film om en betonvirksomhed. Men da vi skulle lave Ambercons brandfilm valgte vi at gå i en mere følsom retning.

Ambercon har været familiedrevet siden etableringen i 1965 og er en virksomhed fuld af historik og personligt engagement. Vi ønskede at give seeren fornemmelsen af CEO Torben Enggaards passion og faglige stolthed – så man nærmest fik fornemmelsen af at have en privat samtale med ham. Derfor er filmen speaket af Torben selv – ligesom ordene kommer direkte fra en samtale med ham.  

Musikken er lavet til lejligheden og skal understrege fornemmelsen af styrke, modernitet og energi, men uden at forfalde til de klassiske byggebranche-klichéer. Undervejs er der bygget musikalske lydeffekter fra værktøj ind. Endelig har vi på billedsiden ladet hele Ambercon-holdet spille en væsentlig rolle, så de er med til at fortælle Ambercons historie.