Sæt strøm til jeres næste jobopslag

Karriereuniverset

Sæt strøm til dit næste jobopslag

Vil I tiltrække de dygtigste kandidater? Så opret et karriereunivers og giv kandidaterne en forsmag på arbejdsopgaver, kolleger og det miljø, de bliver en del af.

Giv kandidaten mulighed for at lære jer at kende

De fleste, der har skrevet et jobopslag, ved, hvor svær en disciplin, det er. Og det formelle format giver sjældent et indblik i jeres kultur, stemningen på kontoret eller ambitionerne hos kollegerne – selvom det er afgørende faktorer, når kandidaten leder efter det rette jobmatch.

Det klassiske jobopslag skal ikke pension. Men I kan fordel supplere det med karriereunivers, hvor nysgerrige kandidater kan lære jer bedre at kende.

Her finder I vores bedste tips til, hvordan I gør jeres karriereunivers levende og relevant.

5 gode råd til dit karriereunivers

5 gode råd til dit karriereunivers

Jeres karriereunivers skal give kandidaten et godt førstehåndsindtryk af organisationen, så h*n søger lige netop jeres job.

Vi kan ikke garantere, at I modtager en ansøgning, men I er et skridt tættere på, hvis I følger disse råd.

Jeres karriereunivers skal give et uformelt indblik i organisationen, og det må designet gerne afspejle. Gør det indbydende med lækre billeder og kvalitetesvideoer, så kandidaten får lyst til at gå på opdagelse.

Karriereuniverset må ikke blive en poleret reklame, så hold det autentisk. Lad jeres medarbejdere fortælle med deres egne ord og brug humor, hvis det passer til jeres arbejdsplads.

I ved helt sikkert, hvad I gerne vil fortælle. Men har I husket at overveje, hvad jeres kandidater har brug for at vide? Ofte er kandidaterne mere interesserede i hverdagspraktik end flotte ord og visioner. Giver I fx mulighed for at arbejde hjemme? Eller er der gode muligheder for efteruddannelse? Så fortæl det.

Nogle foretrækker at læse, andre at se. Sørg for, at der er forskelligt indhold at vælge imellem, uanset præferencer. Vi anbefaler næsten altid video, fordi det giver mulighed for at kommunikere rigtig meget i et kondenseret format.

Hvad kendetegner jeres organisation som arbejdsplads? Holder I på formerne eller spiller I bordfodbold i pauserne? Uanset, hvem I er, bør det skinne igennemden tone of voice, jeres indhold har.

6 forslag til film, der klæder kandidaten på

6 forslag til film, der klæder kandidaten på

“Film, det lyder spændende!”, tænker I måske. Men film om hvad? Vi anbefaler, at I tage udgangspunkt i kandidatens typiske spørgsmål til fx kolleger, arbejdsopgaver og work/life-balance. Her kan I se vores forslag til 6 oplagte filmtyper.

Efteruddannelse

Fortæl om mulighederne for efteruddannelse, fx gennem casefilm, hvor medarbejdere fortæller om deres oplevelser.

Mød medarbejderne

Lad medarbejderne være jeres bedste ambassadører i korte videoer

Præsentationsfilm/
brandfilm

Giv en introduktion af jeres organisation gennem en fængende fortælling og lækre billede

Sådan ansøger du

Hjælp fx kandidaten på vej med en kort instruktionsvideo

Onboardingvideo

Gør opstartsforløbet tydeligt for kandidaten gennem en kort video, skab tryghed og undgå at blive lagt ned af spørgsmål.

Jobopslag

Hvem siger, at jobopslag skal være på skrift?

Få inspiration til din næste film

Få inspiration til din næste film

Her kan du se tre eksempler på film, vi har produceret til vores kunders karrieresider. Måske er der inspiration at hente for din organisation?

Erhvervsministeriet

I denne brandfilm mødes traditioner og modernitet i mixet mellem departementchefens myndige stemme og det elektroniske lydspor. Seeren får indblik i både ministeriets hverdag og visioner.

Digitaliseringsstyrelsen

I denne film møder man en bred palette af medarbejdere, der skaber et samlet og dynamisk portræt af arbejdet hos Digitaliseringsstyrelsen.

Rigsrevisionen

I Rigsrevisionens medarbejderfilm er hver film dedikeret til én medarbejder. Det giver mulighed for at gå i dybden, så medarbejderen kan reflektere over sit arbejde.